آموزش نرم افزارهای دریایی

... آموزش نرم افزارهای مکسرف، راینو، متلب، اتوکد و

آموزش نرم افزارهای دریایی

... آموزش نرم افزارهای مکسرف، راینو، متلب، اتوکد و

آموزش و دانلود نرم افزارهای کاربردی رشته مهندسی دریا

نویسندگان

اطلاعیه: قرارگیری موضوعات مورد نیاز صنعت بر روی سایت

احسان اسماعیلیان | يكشنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۵، ۰۵:۱۶ ق.ظ

در تمامی کشورهای پیشرفته دنیا تعامل دانشگاه و صنعت نقش بزرگی را در پیشبرد اهداف آنها ایفا می کند. کشور ما با قرار داشتن در رتبه 11 دنیا و اول در منطقه جایگاه بسیار مناسبی از لحاظ علمی در زمینه مهندسی دریا دارد.  همچنین تعامل دانشگاه و صنعت بدون شک نقش بسزایی در این خصوص دارد. بدون شک صنعت ما ضعف هایی دارد و مثل تمامی صنایع پیشرفته دنیا از نهادهایی مثل دانشگاه انتظار دارد در برطرف کردن این ضعف و کمک به توسعه و پیشرفت با آنها همکاری داشته باشد. جایگاه ایران در مهندسی دریا از لحاظ علمی در دنیا و توانایی دانشجویان و سطح بالای علمی و کارهای انجام شده در دانشگاهها در قالب موضوعات مختلف به خوبی نشان دهنده این موضوع است که دانشگاههای ما توانایی بسیار بالایی در رفع مشکلات و نقص های صنعت برخوردارند و تنها لازم است جهت گیری دانشگاه ها تغییر کند و صنعت نیز در این مسئله نقش جدی ایفا می کند.

 لذا از کلیه افراد فعال در صنایع دریایی کشور درخواست داریم از طریق آدرس ایمیل marineengineer@iname.com به ارائه مشکلات و ضعف های فعلی صنعت بپردازند تا با مطرح شدن این موضوعات در دانشگاهها شاهد پیشرفت سریع تر صنعت و دانشگاه باشیم. 

برای آگاهی در رابطه با تعدادی از این موضوعات بر روی ادامه مطلب کلیک کنید. این بخش در آینده نزدیک تکمیل خواهد است.
آمار جهانی نشان می دهد (سایت scimagojr) ایران در رتبه 11 دنیا را از لحاظ اسناد علمی چاپ شده و فعالیت های علمی صورت گرفته در زمینه مهندسی دریا داراست. همچنین ایران، رتبه اول منظقه را با اختلاف چشمگیر نسبت به کشورهای حاشیه خلیج فارس و ترکیه دارد. از اینرو با جهت گیری مباحث علمی در دانشگاها به سمت صنعت کمک زیادی به پیشرفت صنایع دریایی خواهد نمود.  


رتبه ایران در جهان درآخرین آمار در سال 2014


موضوعاتی که اکثر یاردهای کشتی سازی و تعمیرات در کشور در آنها با کمبود مواجه هستند:

١-ایجاد نرم افزار براورد اولیه هزینه ساخت شناور با دقت بالا برای بعضی از شناورهای رایج بر اساس نرم و وضعیت یاردهای ایران

٢-تحقیقات بروی محاسبه وزن قسمت های مختلف انواع شناور با استفاده از تحقیقات میدانی و شناورهای ساخته شده موجود و تبدیل انها به روابط تجربی

٣-ایجاد نرم افزار جامع طراحی شناور از basic design تا detail design برای چند نمونه کشتی و تعمیم ان برای انواع شناور
(برای تکمیل این برنامه میتوان از اینتگریت کردن نرم افزارهای موجود استفاده نمود )

٤-نرم افزار مربوط به تخمین هزینه و نفر ساعت در تعمییر شناورها و محاسبه قیمت تمام شده تعمیر یک شناور بصورت واقعی

٥-تهیه نرم افزار شبیه سازی ساخت کشتی در یارد و نحوه محاسبه زمان ساخت بر اساس productivity دستگاه ها و انسان....(این نرم افزار موضوع یک دانشجو در دانشگاه دلف هلند در سال ٢٠٠٥ بود.)

٦-طراحی سیستم محاسبه نفر ساعت انلاین برای ساخت و تعمیر شناور با استفاده از سیستم هوشمند .(یکی از معضلات موجود در یاردها عدم ثبت صحیح نفر ساعت برای ساخت و تعمیر شناور و کارهای متفرقه میباشد که این موضوع در یاردهای خارجی بسیار به ان اهمیت داده میشود چون این اطلاعات ارزشمند برای محاسبه قیمت تمام شده،تخمین هزینه ساخت انواع شناور و.....از ان استفاده میشود به همین دلیل سیستم ثبت دستی بصورت روزانه و یا به اصطلاح "تایم شیت" دارای خطای خاص خود میباشد)

سایت marineengineer.ir از آقای مهندس بابک خدیور بابت در اختیار گذاشتن این اطلاعات نهایت سپاس و تشکر را دارد. افراد فعال در صنایع دریایی می توانند با در اختیار گذاشتن با در اختیار گذاشتن مشکلات و ضعف های صنعت ما را در این راه یاری نمایند. 
  • احسان اسماعیلیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی